Vi på Naturens strävar efter att ge våra kunder en bra och säker köpupplevelse och har därför valt att samarbeta med väletablerade och trygga leverantörer till våra lösningar.

För att handla på Naturens behöver du ha fyllt 18 år.

 

1. Priser

2. Leveranser

3. Betalning

4. Ej uthämtade försändelser

5. Ändra eller avbeställa order

6. Felaktig eller skadad vara

7. Ångerrätt

8. Integritet och sekretess

9. Ansvar för bruk av kosttillskott

10. Cookies

 

1. Priser

Alla våra priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 12% moms för livsmedel/kosttillskott. Vi reserverar oss för prisändringar om oförutsägbara händelser gör att våra omkostnader stiger rejält, utan förbehåll.

 

2. Leveranser

Köp som genomförs vardagar före kl 11:00 skickas samma dag. Leveranstiden varierar beroende på vilket fraktsätt som valts, men generellt är leveranstiden 1-3 dagar. Alla våra leveranser skickas med varubrev/brev via PostNord AB till närmsta utlämningsställe eller brevlåda. Under transporten står Naturens Vitaminer i Norden för risken om varan skulle skadas eller komma bort.

Våra leveranser är fraktfria och inga extra kostnader tillkommer.

 

3. Betalning

Vi samarbetar med Klarna för erbjuda en säker och trygg betalningslösning. Betalning sker via Betalkort, Faktura och Direktbetalning. Det går även att dela upp betalningen i omgångar mot en liten avgift.

 

4. Ej uthämtade försändelser

För paket som ej hämtas ut och återlevereras kommer vi debitera kunden för frakten och den expeditionsavgift som uppstår vid hantering av returen. Den totala summan som debiteras är 149 SEK.

 

5. Ändra eller avbeställa order

Att ändra eller avbeställa en order görs på kundsidan som är tillgänglig efter inloggning. En ändring eller avbeställning behöver genomföras innan leveransen har bearbetats för utskick. Om leveransen redan gått iväg behöver Naturens Vitaminer i Norden kontaktas och en eventuell administrativ kostnad kan tillkomma..

 

6. Felaktig eller skadad vara

Om varan som tagits emot är felaktig eller skadad så behöver den reklameras inom 30 dagar. Upptäcks felet först efter 30 dagar behöver Naturens Vitaminer i Norden kontaktas först. Vid en retur ska varan skickas tillbaka i det skick som den mottogs samt en returnota och beskrivning på felet. Därefter skickat vi en ny eller rätt vara åter. Vid en eventuell tvist följer Naturens Vitaminer i Norden Allmänna reklamationsnämndens rekommendation.

 

7. Ångerrätt

En kund kan byta eller returnera sin vara inom 30 dagar (gäller obruten förpackning). Vid en retur ska Naturens Vitaminer i Norden kontaktas innan varan skickas tillbaka. Ange orsak och bifoga kvittens. Vid ett byte står kunden för kostnaden av returfrakten. Vid en full retur återbetalas ej frakt och administrativa avgifter.

 

8. Integritet och sekretess

Vid en beställning så godkänner kunden Naturens köpevillkor samt att kundens personuppgifter lagras och hanteras av Naturens Vitaminer i Norden i enlighet med PUL (Personuppgiftslagen) och Datainspektionens föreskrifter. Kreditkortsuppgifter hanteras enligt säkerhetsföreskrifter av och hos Klarna. Inga uppgifter som lämnas till Naturens kommer att säljas eller överlämnas till tredje part utöver vad som är nödvändigt för att genomföra en beställning.

Läs mer om vår Integritetspolicy här!

 

9. Ansvar för bruk av kosttillskott

Kunden ansvarar själv för sitt intag och bruk av Naturens produkter. Produkten ska intas enligt rekommenderad dos och bör ej överskridas. Kosttillskott bör inte användas som ett alternativ till en sund och varierad kost. Vid intag av medicin bör först en läkare konsulteras innan bruk av kosttillskott.

 

10. Cookies

Som kund hos Naturens accepterar du att vi skickar dig en cookie som sparas på din dator. Cookien innehåller information som gör att vi snabbt kan hantera kunden när de vill genomföra ett köp. Cookie är en liten textfil som sparas på användarens dator när de registrerat sig som kund hos Naturens.